I Lep Chu.

Alhamdulillah… sempena nak bulan Ramadhan ni… Laskar Mentari bertukar wajah sket lah.. selalu kan gloomy and scary je…

Kali ni pakai baju raye warna hijau putih supaya Ramadhan ni semakin berseri-seri, semakin semangat, semakin khusyuk, dan happy je.

Saya pernah melalui satu Ramadhan yang cukup perit.

Takmau cerita kenapa dan bila. Biarlah Ramadhan itu menjadi kenangan yang membasahkan iman. Yang pasti, kerana keperitan yang dilalui ketika Ramadhan itulah, alhamdulillah Allah mengizinkan seluruh juzuk ‘amma dihafal ketika itu. Kalau tidak kerana ujian Allah tersebut, pasti Ramadhan saya sama sahaja. Tidak ada bedanya.

Tentunya Ramadhan yang mendatang kali ini lebih lebih lagi terasa kehadiran dan keperluannya…

Kerana sudah lama diri ini tidak dibasahi perasaan yang kuat kepada Khaliqnya…

Untuk itu, kena bermula dari sekarang. Bina perasaan untuk Ramadhan. At least, kalau tak sempat pun, dah mula dapat pahala sebab rindukan Ramadhan… serius tak pernah rasa cmni. Thank You Allah. Ilepchu.

Bye.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s