Buatmu ukhti

Warkah ini ku nukilkan khas buat ukhti Erni yang amat aku sayangi, yang aku temui di jalan Allah dan aku berdoa kemudahan dan ketenangan untuk dirinya, diriku dan umat muslimin dan muslimat seluruhnya.

Benar-benar, tidak tergambar oleh kami bebanan yang menberati pundakmu, dan tidak terbayang oleh kami tangisan dan pedihnya ujian dariNya buatmu. Tapi sesungguhnya saudariku, ketahuilah bahawa kau tidak pernah dan tidak akan pernah keseorangan. Maafkan lah detik-detik tika mana kau memerlukan sokongan tapi kami tidak bersama-samamu.

Kami malu melafazkan ukhuwwah fillah tatkala tiada yang mengusap tangisanmu dan memegang erat tanganmu. Benar-benar tak tertanggung dosa kami kerana melupakan anggota tubuh sendiri. Bagaimana mungkin tangan kanan terlupa kepada tangan kiri. Bukankah mukmin itu harusnya seperti sekujur tubuh, sakit di satu anggota, anggota lain juga menanggung sengsara.

Ketahuilah ukhti, enti selalu dalam doa-doa kami. Kami tidak layak mengajarmu bersabar, apatah lagi menasihatimu agar tabah, kerana memang pastinya dengan terpilihnya dirimu untuk ujian ini, beerti kamulah yang paling sabar dan paling tabah untuk menghadapinya.

Pinta kami satu cuma, moga apa sekalipun yang melanda, biarlah Allah yang menjadi paksi kita. Tiada yang lebih besar untuk dikorbankan melainkan sebuah cinta dan kebahagiaan dunia, untuk selautan cinta dan kebahagiaan akhirat.

Dari jiwa-jiwa lawwamah,

Saudari-saudarimu,

Harimau-harimau Uthmani

 

Advertisements

3 thoughts on “Buatmu ukhti

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s