Ameen.

Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah, tiada Tuhan yang aku sembah melainkan Mu ya Allah, dan sesungguhnya Nabi Muhammad itu utusan dariMu ya Allah…

Ya Allah, Tuhan yang melimpahkan barakah dan rahmahMu ke seluruh alam dalam Ramadhan ini…

Aku menadah tanganku kehadrat Mu…kepadaMu sajalah aku panjatkan rasa syukurku

Atas nikmat iman dan kesedaran dariMu…

Wahai Tuhan yang menguasai diriku,

Wahai Tuhan yang menguasai langit dan bumi serta apa yang ada di antara keduanya,

Wahai Tuhan yang tidak pernah mengecewakan hamba-hambaNya

Wahai Tuhan yang tidak pernah mengabaikan doa-doa hambaNya

Wahai Tuhan yang sentiasa hidup dan jaga

Wahai Tuhan yang menyaksikan butir-butir air mata kami

Wahai Tuhan yang mengetahui seluruh isi hati kami

Wahai Tuhan yang mengetahui apa yang tidak kami ketahui

Wahai Tuhan yang sentiasa melihat dan mendengar

Wahai Tuhan yang sentiasa dekat dan sabar

Wahai Tuhan yang penuh cinta dan kasih sayang

Wahai Tuhan yang sentiasa mengkabulkan permintaan

Wahai Tuhan yang menciptakan kami dari setitis nutfah yang tidak berharga

Wahai Tuhan yang mencintai kami seadanya

Wahai Tuhan yang terus memberi apa yang kami pinta

Wahai Tuhan yang tidak pernah berhenti memberi kurnia

Wahai Tuhan yang memberikan kami nafas dan juga udara

Wahai Tuhan yang memenuhkan keperluan kami tanpa diminta

Wahai Tuhan yang menyaksikan doa-doa hambaMu yang penuh hiba

Wahai Tuhan, kepadaMu aku hamparkan seluruh isi hatiku sebagai bicara

Dan hanya kepadaMu lah aku hantarkan segala doa…

Aku yakin Kau mendengar aku meminta…

Ini lah pintaku ya Allah…. kabulkan lah ia…

Ameen

Ameen

Ameen

Ya Rabbal alamin…

Leave a Reply

